måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Katarina Graffman: Därför måste du lära känna den plågade konsumenten

Tunn plånbok – nya möjligheter. Det är tuffa tider för de flesta människor. Men det innebär inte att de slutar konsumera. Däremot förändras konsumtionen. Katarina Graffman lyfter fram tre strategier som konsumenter använder sig av i kristider – och som du behöver förstå för att ha ett relevant erbjudande.

Publicerad: 23 februari 2023, 08:16

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Det är aldrig så enkelt som jag hör många säga: När det ekar tomt i plånboken slutar människor konsumera”, skriver Katarina Graffman, doktor i antropologi, föreläsare, författare och fristånde kolumnist på Market.se.

Foto: Getty


Ämnen i artikeln:

Market InsightsKundbeteende

Det har varit ett flertal stora utmaningar för människan som konsument de senaste åren. Det händer alltid saker i omvärlden som påverkar oss på olika sätt men det som hänt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Katarina Graffman

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

Market InsightsKundbeteende

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev