Analys
Dags att reda ut begreppet lojalitet – eller vill du fortsätta kasta miljoner i sjön?
Förvirringen kring begreppet ”lojalitet” är total. Men nu går det faktiskt äntligen att reda ut vad det handlar om – och hur ditt företag kan bli mer framgångsrikt. Anna Åkerlund och Fredrik Hallberg på konsultfirman Polarsken tar dig med på en resa i lojalitetens värld, och berättar om:
✓ Varför begreppen ”våra kunder” och ”lojal” är missvisande och orimliga.
✓ Varför vi måste vända på perspektivet – och se marknaden på ett annat sätt.
✓ Överraskande siffrorna från forskningen: ”Vi är vaneköpare”.
✓ Varför majoriteten av kundtappen inte går att förhindra.
✓ Varför stora varumärken vinner.
Publicerad: 9 maj 2022, 08:44
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Vi behöver bredda vårt perspektiv när det kommer till lojalitet – annars riskerar vi att styra helt fel, skriver Anna Åkerlund och Fredrik Hallberg på konsultföretaget Polarsken.
Att sätta kunden i fokus och öka kundernas lojalitet anses av de flesta företag vara centralt för att kunna öka försäljningen och skapa tillväxt. Men om vi skall öka kundernas
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.