Få hela storyn
Starta din prenumeration
Analys
En parasit blommar som vackrast när den tömmer sin värd på liv. För varje Värmdö Marknad som byggs dör ett Gustavsberg. Det skriver varumärkesstrategen Håkan Olofsson i en personlig betraktelse över stadskärnans död och handelns framtid.
Publicerad: 26 april 2022, 08:24
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Varumärkesstrategen Håkan Olofsson ser spökstäder och matöknar breda ut sig i handelsplatsernas skugga.
Foto: Lena Koller och Getty
Ämnen i artikeln:
Market InsightsSom många katastrofer börjar allt med en god tanke. På papperet är den förförisk. Att få dynamik och näringsliv till en kommun är knepigt. Tillverkning har i stort upphört. Tjänster
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Market Insights