Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Håkan Olofsson: Att döda en stad

En parasit blommar som vackrast när den tömmer sin värd på liv. För varje Värmdö Marknad som byggs dör ett Gustavsberg. Det skriver varumärkesstrategen Håkan Olofsson i en personlig betraktelse över stadskärnans död och handelns framtid.

Publicerad: 26 april 2022, 08:24

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Varumärkesstrategen Håkan Olofsson ser spökstäder och matöknar breda ut sig i handelsplatsernas skugga.

Foto: Lena Koller och Getty


Ämnen i artikeln:

Market Insights

Som många katastrofer börjar allt med en god tanke. På papperet är den förförisk. Att få dynamik och näringsliv till en kommun är knepigt. Tillverkning har i stort upphört. Tjänster

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Håkan Olofsson

Varumärkesstrateg

redaktionen@market.se

Ämnen i artikeln:

Market Insights

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev