onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Smart buy, skattjakt eller budget? Här är faktorerna bakom de framgångsrika lågpriskedjorna

Analys

Lågprishandeln har utvecklats snabbt. Att förstå den nya marknaden handlar lika mycket om kundens drivkrafter som om låga priser. Här reder Magnus Ohlsson ut positionerna på den moderna lågprismarknaden – och vilka karaktäristiska drag de mest framgångsrika aktörerna har.


Isidor Beslic: Lönefrågan bäddar för dramatik – men handeln har grejat det förr

Analys

Som brukligt är tonen uppskruvad när handelns parter delar avtalskrav sinsemellan – och det blir sannolikt en tuff balansgång även denna runda. Riskerna för ett förhandlingshaveri är påtagliga, men historiken talar emot. Det skriver Markets Isidor Beslic.

Innehåll från ZetaDisplay

Så driver du tillväxt med hjälp av digital signage

Innehåll från ZetaDisplay


Krönika: Den grå asfaltens glittrande dynamik – en promenad bland Göteborgs krisande butiker

Debatt

Det finns en kvalitet vi strateger pratar alldeles för lite om i dessa tider: Uthållighet. Det skriver Fredrik Jerlov efter en promenad bland Göteborgs krisande butiker.


”Retailvärlden handlar just nu om död och pina”: Eländesåret är här – eller?

Podcast

Market Headlines är tillbaka med årets första avsnitt: Domedagsprofetiorna duggar tätt – men det finns ljus i mörkret. Nancy Asmar, säljaren som kunderna köar till. Faktorerna som skapar ett fantastiskt kundmöte.


Klockan klämtar för handeln – sex faktorer som visar hur hårt krisen slår

Analys

Market Makroanalys: Avslöjande penningmått, överoptimistiska prognoser och ett annorlunda nyårslöfte – Ola Nevander listar faktorerna du bör hålla koll på när recessionen rycker närmare.


Urban Lindstedt: Glöm inte de framgångsrika varuhusen – du behöver inte uppfinna hjulet på nytt

Analys

De senaste åren har det varit ett stort fokus på marknadsplatser och direct to consumer-varumärken i e-handelskretsar. Lite orättvist har onlinevaruhusen, som representerar många av våra mest framgångsrika e-handlare, hamnat i skymundan.


Andreas Dyrberg Skog: Det här var ett experiment som bara kunde sluta på ett sätt

Analys

Kitchen stänger alla butiker i Sverige. Jag undrar varför det dröjde så länge.