Så bygger du ditt företags app på bara 30 dagar

Det svenska it-företaget Datema AB har skapat EasyLogic, en unik plattform och ett nytt sätt att bygga applikationer på som främst vänder sig till företag som jobbar med lager, logistik och transport. ”Ett enkelt, effektivt och snabbt sätt som förändrar arbetsvardagen till det bättre”, säger Roger Andersson, affärsområdeschef på Datema AB
Annons:

De flesta företag har någon form av flöden i sin verksamhet. Flöden och arbetssätt förändras snabbt och där affärssystem sällan hänger med i takten av de ändringar som behöver göras.

– Med EasyLogic lyfter vi ur flödet från affärssystemet, skräddarsyr det efter kundens egna behov och integrerar det till affärssystemet så att flödet blir digitalt och mobilt. Vill man lägga till eller förändra befintliga flöden så går det snabbt, enkelt och smidigt att göra det, säger Roger Andersson.

Det som utmärker och skiljer EasyLogic mot andra plattformar är att applikationen byggs och skräddarsys tillsammans med kunden som vid sittande bord, och i realtid kan se hur lösningen växer fram i mobilen och därmed också kan vara med och påverka. Betydligt mindre komplicerat jämfört med andra system. På bara några dagar kan en första version av applikationen vara klar att gå live och sättas in i produktionen.

Tiden från start till färdig totallösning varierar beroende på bolagets storlek och applikationens komplexitet, men i snitt rör det som om cirka 30 dagar vilket är en extrem kort tid i dessa sammanhang.

Roger Andersson, affärsområdeschef på Datema.

Datema

Datema AB är ett IT-företag som funnits i över 30 år på den skandina­viska marknaden och som erbjuder informationsteknologisk spetskompetens inom tre affärsområden; Retail, Transport & Logistik, ERP-konsultation.

Med våra IT-specialister, IT-konsulter och applikationsutvecklare hjälper vi idag ca 600 företag i Sverige, Norge och Danmark med tjänster och processer kring standardiserade eller kundspecifika lösningar som tillsammans med hårdvara från världsledande tillverkare utgör en komplett leverans från ax till limpa.

Läs mera på www.datema.se (länk)

– Det är en lösning som inte bara är enkel, snabb och effektiv, utan också innebär att kostnadsbesparingar startar fort för kunden, säger Roger Andersson.

EasyLogic kan bygga flöden för vilken kund och bransch som helst. Fast främst vänder sig applikationen till både stora och mindre bolag som jobbar med lager, logistik och transport samt retail i ett bredare perspektiv.

– Lösningen är helt molnbaserad och passar såväl i handdatorer, smartphones eller var kunden nu väljer att lägga den, säger Roger Andersson.

Södra Skogsägarna är ett av de större bolag som redan köpt och använder EasyLogic och ser affärsnyttan.

– Datema har tagit fram en lösning med EasyLogic för att hjälpa oss hantera spårning av våra produkter i leveranskedjan fram till våra kunder. Vi kan på ett enkelt sätt tillsammans med Datema ändra på flöden i EasyLogic efter våra behov, säger Ola Holgersson, Logistic Manager.

Affärsnyttan för Södra Skogsägarna är att exakt rätt produkt hamnar hos kund med resultatet av att kundens produktion kan trimmas för bästa resultat. Vidare har lagersaldon optimerats i hela distributionskedjan samt administrationen minskat rejält.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...