Pink Lady® förblir det ledande äppelvarumärket i Sverige

Utmärkta resultat som befäster varumärkets kraft. Under de senaste fyra åren har Pink Lady haft en genomsnittlig tillväxt på 25%, på en stabil svensk marknad: Det är det ledande kvalitetsäpplet i Sverige.
Annons:

Och för nästa säsong bekräftar Pink Lady® sin starka utvecklingspotential med en total förväntad skördevolym på 190 000 ton äpplen. Ett resultat som ligger i linje med målen att rekrytera och behålla konsumenter.

Innovativa Trade Marketing-kampanjer

Den här säsongen har därmed möjliggjort nya framsteg, i synnerhet genom lanseringen av innovativa Trade Marketing-kampanjer som rekryterar och behåller konsumenter, såsom Bee Pink, ett program för ökad medvetenhet om behovet att skydda våra bin. Förra säsongen pågick kampanjen på mer än 1 200 ICA-stormarknader i landet i fem veckor i mars/april: vid köp av Pink Lady®-äpplen fick konsumenterna möjlighet att sponsra en bikupa, vinna honungsburkar samt få en mängd information om bikupans liv under hela året via ett nyhetsbrev varje månad.

Bee Pink-programmet var mycket framgångsrikt då volymerna av sålda äpplen ökade med 23 % under denna kampanj jämfört med året innan under samma period, vilket hade en direkt inverkan på äppelkategorin. Dessutom har konsumenterna varit extremt mottagliga för kampanjen eftersom 100 % av dem som har sponsrat en bikupa förklarar enhälligt att de tänker köpa Pink Lady®-äpplen igen. En stor synlighetskampanj som kommer att upprepas nästa vår i samarbete med lokala biodlarföreningar.

En förstärkt medienärvaro

För att fortsätta att stärka kategorin och göra ansvarsfulla åtaganden lanserar Pink Lady® nyckelhändelser i Sverige genom att den här säsongen, för andra året i rad, delta i Vasaloppet, den legendariska längdskidåkningstävlingen som varje år samlar nästan 250 000 besökare. Pink Lady kommer där att möta sina konsumenter med en monter i utställarbyn och planerar att nå 60 000 direktkontakter. En fantastisk image- och synlighetskampanj.

Dessa mekanismer, som förmedlas på de sociala nätverken i Pink Lady® Europe såväl som de dagliga inläggen på Facebook-sidorna (mer än 140 000 följare), Instagram, Twitter, Youtube och Pinterest ökade engagemanget på de sociala nätverken och varumärkets lojalitetsklubb med 35 %.

En handlingsplan som är i linje med varumärkets värderingar och den anda av framsteg och ansvar som stimulerat branschen sedan starten.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...