Fortsatt tillväxt för Pink Lady – Sveriges främsta äppelvarumärke

Den stadiga tillväxten för Pink Lady® i Sverige håller i sig. På fyra år har försäljningsvolymerna av Pink Lady®-äpplet i Sverige ökat med i genomsnitt 25 procent per år, och det utmärkta resultatet för den här säsongen bekräftar trenden. Säsongen 2020–2021 var ett rekordår för äpplet med det rosa hjärtat, med mer än 2,3 ton sålda äpplen hittills, vilket motsvarar en tillväxt på 22 procent jämfört med förra säsongen, som även den var en enastående säsong.
Annons:

Pink Lady®-äpplets unika smak, krispighet och saftighet, men också varumärkets åtaganden för en ansvarsfull produktion, gör det till Sveriges främsta ”klubbäpple”.

Och tack vare sin tillväxt som är dubbelt så snabb som äppelkategorin sammanlagt (i volym räknat), driver Pink Lady® tillväxten för hela frukt- och grönsaksdisken.

Bee Pink®: Pink Lady® värnar om bina tillsammans med ICA och Lönnhässle Bigård.

Pink Lady® bygger vidare på förra årets framgångar och lanserar en ny version av kampanjen Bee Pink®, i samarbete med ICA-butikerna och Lönnhässle Bigård. Tre miljoner äpplen i bulk med dekalen Bee Pink®, namnet på varumärkets skyddsprogram för bina, kommer att finnas i mer 1 200 butiker i hela landet fram till den 25 april 2021.

De tusen första köparna kommer att få sponsra en bikupa i Munka-Ljungby i Skåne och försöka vinna honungsburkar genom att svara på ett roligt och informativt kviss. En nyhet för i år är en utlottning där vi kommer att dra tre familjer som får tillbringa en heldag tillsammans med vår biodlarpartner för att få lära sig mer om bin

Buzz i frukt- och grönsaksdisken.

Kampanjen utgör också en utmaning för alla ansvariga för frukt- och grönsaksdiskar i ICA-butikerna. Med hjälp av butiksreklamen i Pink Lady®- färgerna kommer det frukt- och grönsaksteam som har lyckats framhäva kampanjen på det mest originella och uppfinningsrika sättet att få förmånen att åka ut till vår biodlare och tillbringa en dag med att få upptäcka bikuporna och bina.

Den här kampanjen riktar uppmärksamheten mot programmet Bee Pink®, som syftar till att sprida goda odlingsmetoder för att skydda bina, och utgör en möjlighet för Pink Lady® att dela sina hållbara värderingar och ett pedagogiskt material med sin partner ICA, biodlarna i Lönnhässle och konsumenterna – ett program där alla är vinnare.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...