En bra betallösning lyfter dina affärer

I en tid när detaljhandeln utvecklas i snabb takt gäller det att betallösningen hänger med – och är redo för framtiden. ”Den röda tråden är en bättre kundupplevelse”, säger Tomas Nilsson, CTO på Westpay.
Annons:

Westpay

  • Omsättning: 59 mkr (2019)
  • Antal anställda: 40-tal + representanter utomlands.
  • Huvudkontor i Upplands Väsby.
  • Grundat 1988.
  • Börsnoterat sedan 2007.

Det ställs stora krav på betallösningar som ska hålla över tiden. Självklart förväntas de vara stabila, säkra och klara alla regulatoriska krav. Men dagens detaljhandel kräver betydligt mer. Bland annat flexibilitet och framtidssäkerhet är två egenskaper som allt fler efterfrågar.

– Det ska vara enkelt för kunden oavsett kanal, säger Tomas Nilsson.

Westpay har drygt 30 år på nacken och därmed en gedigen erfarenhet på betalningsområdet.

– Vi har genom åren gått från att vara en traditionell hårdvaruleverantör till att idag fokusera på mjukvara. Vi tillhandahåller framförallt terminaler med unik mjukvara som ger ett stort mervärde för kunden.

Westpay har i dag verksamhet i hela Europa, Sydafrika och Asien. I Sverige finner vi kunder som till exempel Axfood, Max, Friends Arena, Rusta, Handelsbanken med flera.

– Vi har en gedigen och lojal kundbas. Under 2020 är det kanske framför allt Axfood som vi är lite extra stolta över. Att det valde oss, efter en omfattande upphandling visade att vår innovationsförmåga och erbjudande i kombination med leveransförmåga håller högsta klass, säger Hans Edin CCO på Westpay.

– Vi har en affärsmodell och integrationsprocess som faller många i smaken. Det gör att vi löpande adderar koppling mellan vår lösning och ledande kassasystem. Idag täcker vi en stor del av marknaden. Det är en styrka.

Hans Edin, CCO, och Tomas Nilsson, CTO, på Westpay.

Vill du veta mer?

 

Läs mer på Westpays hemsida (länk).

 

Vad som också attraherar är vår mjukvara i terminalen som öppnar upp generösa möjligheter för kunden att själva lägga till eller ta bort betallösningar och applikationer som till exempel lojalitetsprogram. Vi har flera kunder som lyft in hela kassan för att få till en komplett mobil betallösning. Här är möjligheterna enorma. Nyligen adderade vi Swish som betalalternativ i terminalen. Detta är något vi vet efterfrågas på marknaden.

Hur ser ni på er roll när kunderna ser över sina betallösningar?

– Vi blir allt mer av en ”trusted partner”, det vill säga en partner och rådgivare när kunderna ser över sina kanalstrategier. Och vi är verkligen stolta över våra medarbetare som har en stor kompetens på området. Vi får ofta höra att det upplevs lätt att jobba med oss, framhåller Hans Edin.

Kan butiker och kedjor jobba vidare med sina befintliga system med er lösning?

– Ja, vi interagerar med alla ledande kassasystem på marknaden och säkerställer att allt fungerar utan problem. Och tack vare vår mjukvara vågar jag påstå att vi är framtidssäkra. Vår support är också en styrka för smidig drift, säger Tomas Nilsson.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...