D-Congress – årets höjdpunkt: ”Hela ekosystemet inom e-handeln samlas”

Den 7 mars går femte upplagan av D-Congress av stapeln på Svenska Mässan i Göteborg. ”Det är en unik chans att inspireras av världens mest innovativa e-handelsföretag och samtidigt nätverka med hela ekosystemet inom svensk e-handel, säger Per Ljungberg, vd för Svensk Digital Handel.
Annons:

D-Congress 2019

  • Årets D-Congress, som är det femte i ordningen, går av stapeln på Svenska Mässan i Göteborg 7 mars.
  • D-Congress arrangeras av Svensk Digital Handel och Svenska Mässan tillsammans med huvudpartnern Svensk Handel.

Läs mer om D-Congress och anmäl dig här.

D-Congress 2019 har temat Stärkt konkurrenskraft när handeln är gränslös och bjuder på spaningar från hela världen.

Bland årets talare märks David Rowan, grundare och tidigare chefredaktör för Wired UK.

Dessutom medverkar Jacob Lovén och Tom Xiong från Den Digitala Draken tillsammans med flera gäster från Kina.

– Vi kommer att få insikter om vad som format världens mest innovativa företag och varför det är Kina man ska studera om man vill förstå framtidens shopping. Dessutom kommer flera svenska företag inom digital handel att berätta vad deras strategi är för att stärka sin konkurrenskraft när konkurrensen hårdnar, säger Per Ljungberg.

Utöver cirka 120 utställare och cirka 40 talare räknar Svensk Digital Handel med att det blir fullt även denna gång. Det vill säga drygt 2 000 deltagare på dagen och runt 900 på kvällen.

Att de flesta som format och fortfarande formar svensk e-handel är på plats är det som många anser gör D-Congress unikt.

Sara Wimmercranz, medgrundare av Backing Minds och Footway, ser fram emot D-Congress 2019.

En av dem är Sara Wimmercranz, medgrundare av Backing Minds och Footway, och som var keynote speaker på D-Congress 2018:

– D-Congress är den enda konferensen i Sverige där hela ekosystemet inom e-handeln samlas. Alla som gör det möjligt för kunden att sitta hemma i soffan och få hem vilken produkt som helst, som e-handelsföretag, betalningsleverantörer, distributörer, alla är på plats. Och dessutom känner vi varandra så det blir en bra fest också, säger hon.

En nyhet på årets D-Congress är D Award, ett pris som kommer att delas ut till det företag som under 2018 gjort något extra för att utveckla den digitala handeln i Sverige.

Från mitten av december går det att nominera kandidater och därefter kommer Svensk Digital Handels styrelse välja ut tre företag som deltagarna på D-Congress 2019 sedan får rösta på.

– Vi vill lyfta fram företag som genom nya innovationer bryter ny mark, skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan, säger Per Ljungberg.

Läs mer om D-Congress och anmäl dig här.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...