Analyschefen: ”Handeln måste bli bättre på att mäta sina medieinvesteringar”

När konsumenterna förändrar sina köpmönster ställs också nya krav på handelns mediainvesteringar. "Allt större del går mot digitala plattformar, men det handlar om att addera det digitala och inte att flytta över allt dit", säger Marcus Krés, analyschef på TBS Mediebyrå.
Text: Thomas Karlsson
Annons:

Nyligen släpptes Detaljhandelns mediebarometer 2019. Det är fjärde året som TBS Mediebyrå genomför denna konsumentundersökning för att kartlägga samspelet mellan kommunikation och konsumtion för detaljhandeln.

I Markets gästpodd samtalar Marcus Krés, analyschef på TBS Mediabyrå med Markets Thomas Karlsson om vilken inställning konsumenterna har till reklam i olika kanaler, vilka mediekanaler som lämpar sig bäst för att locka kunden till köp och om detaljhandelsföretagen annonserar där konsumenterna vill ta del av reklamen.

– Man måste bli bättre på att testa, mäta och följa upp vad som fungerar och inte fungerar i olika kanaler och på olika målgrupper, säger Marcus Krés bland annat i podden.

Lyssna på podden i länken ovan eller på Itunes.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...