Världens största tech-event handlade mer om ’guts’ än teknik

Under världens största analysevent, SAS Global Forum 2019 i Dallas, fick många frågor exakta svar. Men det avgörande för detaljhandelns digitalisering var frågorna som inte fick några klara svar – och kräver mer ”guts” än traditionella affärsmodeller.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Frustrationen började snart sjuda i publiken.

”Men hur ser er 'road map' ut?”

”Det går inte att ha någon. Det är som att sitta i ett tåg som rullar medan rälsen byggs framför det.”

”…jamen, hur vet ni hur det går?”

”Vi har behövt tänka om och mäter helt nya saker.”

Diskussionen hördes under SAS Global Forum 2019, globala analysjätten SAS Institutes årliga event som i förra veckan gick av stapeln i Dallas, Texas. Jag hade förmånen att vara på plats och lyssna på dragningar i ämnen som AI, big data, analys och supply chain management.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Samma ämne:
Loading...