Världens största tech-event handlade mer om ’guts’ än teknik

Under världens största analysevent, SAS Global Forum 2019 i Dallas, fick många frågor exakta svar. Men det avgörande för detaljhandelns digitalisering var frågorna som inte fick några klara svar – och kräver mer ”guts” än traditionella affärsmodeller.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Frustrationen började snart sjuda i publiken.

”Men hur ser er 'road map' ut?”

”Det går inte att ha någon. Det är som att sitta i ett tåg som rullar medan rälsen byggs framför det.”

”…jamen, hur vet ni hur det går?”

”Vi har behövt tänka om och mäter helt nya saker.”

Diskussionen hördes under SAS Global Forum 2019, globala analysjätten SAS Institutes årliga event som i förra veckan gick av stapeln i Dallas, Texas. Jag hade förmånen att vara på plats och lyssna på dragningar i ämnen som AI, big data, analys och supply chain management.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Loading...