Om du kan attrahera de som hellre klappar katt har du kommit långt
När starka krafter lobbar för att minska mobilanvändandet krymper fönstret för retailers som vill nå ut med sitt erbjudande. Kampen om tiden är här – och den som vill åt kundernas måste anstränga sig mycket hårdare framöver.
Två saker som mina barn aldrig kommer att förstå: Tiden innan internet. Tiden innan mobiltelefonen.
Varför dog inte alla, brukar de fråga och jag kan förstå hur de tänker.
Livet var både bättre och sämre, svarar jag. Hjärnan var inte lika belastad. Vi sov bättre innan Facebook och Instagram och hade kompisar som kände till ens riktiga namn.
Dessutom har forskning visat att nervnätverken hos möss som exponeras för digitala medier försämras, försöker jag och fortsätter att predika:
Å andra sidan var vi tvungna att kompensera mycket mer för våra brister. Dålig planering slog tillbaka hårdare förr. Körde man vilse fick man övernatta i bilen.
Läs våra kommentarsregler