Mikael Sydner: Nya nischformat kan bli framtidens flaggskepp

Jakten på ökad tillväxt och nya affärsmöjligheter behöver inte bara stavas digitalisering.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Detaljhandeln blir mer fysisk. Jaha, säger du och pekar på hur många som drar ned, slår igen, tråcklar sig ur ofördelaktiga hyreskontrakt, krymper ytor och drar åt svångremmen.

Ja, du har rätt. Till viss del. För samtidigt satsar allt fler framåt med nya och nischade koncept. Antingen i form av egna varumärken som funnits i moderkedjan och som efter viss uppfostran skickas iväg på egna ben. Eller via helt nya varumärken som har ambitionen att bli premiumkoncept med ett smalare sortiment som får ta större plats i en helt egen butiksmiljö.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Loading...