Globala samarbeten har flera fördelar – men ställer extrema krav på parterna

Det är en omställningsperiod och en turbulent tid för detaljhandeln. Alla aktörer försöker att utkristallisera vilka bolag och varumärken som kommer att bli framtidens vinnare.
Text: Lars Welin
Annons:

E-handeln och digitaliseringen lämnar ingen oberörd. Trots att det hittills rör sig om förhållandevis små volymer – och en liten andel av den totala omsättningen.

I själva verket handlar det främst om osäkerhet.

Hur stor blir e-handeln?

Vad händer med de fysiska butikerna?

Är kunderna beredda att lämna invanda köpmönster?

Vad betyder lojaliteten, egentligen?

Olikheter lockar, brukar man säga. Och det är precis vad dessa nya allianser handlar om.

Näthandlarna vill komma åt fysisk handel och få en plattform för att komma närmare kunderna med sina egna lösningar. De traditionella kedjorna vill snabbt få en insikt i den digitala världen.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Loading...