Den digitala utmaningen har en farlig fallgrop

Detaljhandeln står mitt i en tekniktung omställningsperiod. Det finns stora möjligheter. Men det är också en farlig tid med en dold risk – den som tappar kundfokus kommer att straffas.
Text: Kalle Östgren
Annons:

När jag som pendlare, så upprörd över ståplatser på överfyllda tåg och noll information att trumhinnorna höll på att spricka, krävde att en SJ-medarbetare skulle vidarebefordra mina synpunkter till sina chefer tittade han tomt på mig. Han vände sig sedan bort, mumlade att ”han hade ett lok att köra” och började prata med en kollega.

Det finns olika grader av tappat kundfokus.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Loading...