Nyheter
Snabbrörligt retailkoncept ska spegla framtidens handel: ”Höjer nyhetsvärdet”
Publicerad: 13 oktober 2021, 07:24
Lexington är ett av de varumärken som tar plats hos Friends of Bibliotekstan inledningsvis.
Slash.ten satsar på ett nytt retailkoncept i Bibliotekstan i Stockholm. Tanken är att olika tema ska styra utbudet några månader åt gången. ”Framtidens retail behöver vara mer flexibel”, säger vd Anton Granlund.
Den 14 oktober öppnar Friends of Bibliotekstan i en 125 kvadratmeter stor lokal vid Normalmstorg i Stocholm. Bakom satsningen står Slash.ten.
Konceptet bygger på att olika tema styr utbudet några månader åt gången. Det första är urbant manligt mode och då kommer varumärken som Lexington, Elvine, Arild Links och Bread and Boxer.
– Vi vill att en fysisk retailetablering ska vara enkel, lönsam och spännande för alla inblandade. Framtidens retail som egentligen borde kallas samtidens retail behöver vara mycket mer flexibel, snabbrörlig och intressant vilket vi försöker skapa på alla de platser vi är med och driver eller utvecklar, säger Anton Granlund i en kommentar.
Under hösten kommer nya varumärken att dyka upp i butiken för att göra kortare nedslag där. Plasten ska hela tiden vara föränderlig och aktuell.
– Friends of Bibliotekstan är ett roligt och inspirerande nytt koncept som möjliggjorts genom Slash.tens stora nätverk och retailerfarenhet. Butiken kommer att komplettera Bibliotekstans befintliga utbud och höjer nyhetsvärdet via sitt ständigt varierande utbud, säger Emanuel Westin, chef för affärsuveckling butik hos fastighetsägaren Hufvudstaden.