tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Kicks har hittat Freddy Sobins efterträdare – hon blir ny vd

Publicerad: 11 januari 2023, 14:31

Hanna Graflund Sleyman blir vd för Kicks.

Foto: Nina Varumo

Efter att mångårige vd:n Freddy Sobin lämnade Kicks Group i slutet av november har rekrytering av en ny vd pågått. Nu står det klart att Hanna Graflund Sleyman tar över posten.

Ämnen i artikeln:

KicksSkincityDetaljhandeln

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


Efter närmare fem år som vd meddelade Kicks i slutet av november Freddy Sobins avgång, då han var klar som ny vd för XXL Group.

Även om han fortsatt hos Kicks, och ska göra till maj i år, började rekryteringen efter en ny vd omgående.

LÄS OCKSÅ: Kartläggning bolag för bolag – så ritar Kicks storaffär om kosmetikbranschen

Nu har skönhetsjätten hittat efterträdaren i form av Hanna Graflund Sleyman.

Hon har tidigare varit vd för både PDL och Departments & Stores (det som nu är NK Retail). Dessutom har Hanna Graflund Sleyman haft en ledande position i Amazon under företagets Sverige-etablering, samt varit Asienchef för svenska klockvarumärket Daniel Wellington.

– Att få leda Kicks Group och utvecklingen av Kicks och Skincitys respektive kunderbjudanden är ett drömuppdrag. Med starka varumärken, stora kundklubbar och engagerade medarbetare har bolaget en oerhörd potential, säger hon i en kommentar och utvecklar:

– Under de senaste åren har Kicks utvecklats från en retail-kedja med en blygsam andel e-handel till en växande omni-aktör. Jag tror helhjärtat på styrkan i omni-erbjudandet och ser fram emot att tillsammans med kollegorna fortsätta utveckla Kicks och Skincitys kunderbjudanden, och bygga företaget större, starkare och lönsammare.

LÄS OCKSÅ: Dagens hetaste värvning – Freddy Sobin om nya jobbet: ”Det gick inte att tacka nej”

Hanna Graflund Sleyman välkomnas av Camilla Wideroth, som är styrelseordförande i Kicks och ekonomidirektör på Axel Johnson.

– Att få leda Kicks Group och utvecklingen av Kicks och Skincitys respektive kunderbjudanden är ett drömuppdrag. Med starka varumärken, stora kundklubbar och engagerade medarbetare har bolaget en oerhörd potential. Under de senaste åren har Kicks utvecklats från en retail-kedja med en blygsam andel e-handel till en växande omni-aktör. Jag tror helhjärtat på styrkan i omni-erbjudandet och ser fram emot att tillsammans med kollegorna fortsätta utveckla Kicks och Skincitys kunderbjudanden, och bygga företaget större, starkare och lönsammare.

LÄS OCKSÅ: Hon prisas för säljet – lockar både Tiktok-generationen och 50 plus till fysisk butik: ”Det är framtiden”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev