måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Influencernas dom: NA-KD och Daniel Wellington bland sämsta samarbetspartners

Publicerad: 5 januari 2023, 09:44

Två svenska varumärken med på influencernas lista över dåliga samarbetspartners..

Foto: Anton Vierietin

De två svenska aktörerna finns med på influencernas mardrömslista över samarbetspartners, enligt en sammanställning av recensioner, rapporterar Resumé.

Ämnen i artikeln:

Na-kdInfluencers

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


LÄS OCKSÅ: Kritikstorm mot Gina Tricot – efter samarbete med Bianca Ingrosso: ”Bojkotta och köp inte kollektionen”

Det är plattformen F*** You Pay Me (FYPM) som samlar recensioner och information om influencersamarbeten som sammanställt den nya rapporten.

I rapporten, som samlat över 7 000 recensioner, framkommer det att Adobe, Amazon och Samsung toppar listan som bästa samarbetspartners. Bland annat står det att företagen "behandlar influencers som människor och investerar i relationen" i recensionerna, skriver Resumé.

På den mindre smickrande bottenlistan tar dock två svenska varumärken plats, i form av NA-KD och Daniel Wellington.

– De tenderar att se influencers som utbytbara, lätta att ersätta och fokuserar på produktion och att skaffa kreativt content och tillgångar så billigt som möjligt, säger FYPM:s vd Lindsey Lugrin till Adage.

Bästa och sämsta varumärkena att arbeta med

Bästa:
Adobe
Amazon
Michaels

BioGaia
Empress 1908 Gin
Hero Cosmetics
Bob's Red Mill
Samsung
CurlSmith
Fera Pet Organics

Sämsta:
Crown & Paw
Glamnetic
MVMT
VIVAIA
GOLI Nutrition
Revive SuperfoodsFashion NovaTruly Beauty
Na-kd
Daniel Wellington

Källa: F*** You Pay Me, FYPM

LÄS OCKSÅ: Dressmann-bossens tydliga besked inför 2023: ”Ska fortsätta ta marknadsandelar”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev