Dennis Andersson, vd för Möbelmästarna, har nyligen fått tre nya medlemmar i kedjan: ”Vi vill jobba nära butikerna och vara agila och lyhörda,” säger han.
Foto: Stefan Westrin och pressbild
Uppstickarkedjan spöar branschen – och värvar från konkurrenterna
Market kartlägger de största aktörerna i möbel- och heminredningshandeln i en serie på tre delar. I del 2: Möbelmästarna.
---
Uppstickarkedjan Möbelmästarna ser ut att klara den rådande turbulensen på marknaden hyfsat bra. Senaste räkenskapsåret var försäljningsutvecklingen starkare än branschen och kedjan värvar dessutom nya medlemmar från konkurrenterna. ”Vi ser att vi tar marknadsandelar trots den tuffa situation som råder”, säger vd Dennis Andersson. Läs om:
✓ Hela listan: Omsättning och resultat för alla butiksbolag i Möbelmästarna.
✓ Kunderna som lyfter kedjan: ”De är stabila.”
✓ Starka siffrorna – försäljning och resultat ökar.
✓ Värvningarna från konkurrenten: ”Vi är den mest kostnadseffektiva kedjan.”
Stefan Westrin
– Det här med möbler är ju ganska komplext, säger Dennis Andersson.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.