tisdag26 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Dennis Andersson, vd för Möbelmästarna, har nyligen fått tre nya medlemmar i kedjan: ”Vi vill jobba nära butikerna och vara agila och lyhörda,” säger han.

Foto: Stefan Westrin och pressbild

Uppstickarkedjan spöar branschen – och värvar från konkurrenterna

Market kartlägger de största aktörerna i möbel- och heminredningshandeln i en serie på tre delar. I del 2: Möbelmästarna.
---
Uppstickarkedjan Möbelmästarna ser ut att klara den rådande turbulensen på marknaden hyfsat bra. Senaste räkenskapsåret var försäljningsutvecklingen starkare än branschen och kedjan värvar dessutom nya medlemmar från konkurrenterna. ”Vi ser att vi tar marknadsandelar trots den tuffa situation som råder”, säger vd Dennis Andersson. Läs om:
✓ Hela listan: Omsättning och resultat för alla butiksbolag i Möbelmästarna.
✓ Kunderna som lyfter kedjan: ”De är stabila.”
✓ Starka siffrorna – försäljning och resultat ökar.
✓ Värvningarna från konkurrenten: ”Vi är den mest kostnadseffektiva kedjan.” 

Publicerad: 18 september 2023, 12:09

Stefan Westrin

stefan.westrin@bonniernews.se

– Det här med möbler är ju ganska komplext, säger Dennis Andersson.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsMöbelmästarnaHeminredningFranchise

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev