Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Unik lista – här är branschens 40 största reklamköpare: ”Ökade ordentligt”

Publicerad: 12 april 2022, 10:58

En klar majoritet av de största annonsörerna inom sällanköpshandeln ökade sina medieinvesteringar under 2021. Det visar Markets sammanställning av Sifo Kantars årliga siffror. Här kan du läsa allt om:
✓ Hela listan: De 40 största annonsörerna inom sällanköpshandeln.
✓ Bolag för bolag – så många miljoner satsar de på reklam.
✓ Överlägsna ettan om utvecklingen: ”Optimeringen av mixen gjorde skillnad”.
✓ Bransch-vd:n: ”Där ser vi en rejäl ökning”.
✓ Varningen i krigstid: ”Man kan inte upphöra med det”.


Ämnen i artikeln:

Market InsightsKommunikation

Av de 40 största reklamköparna inom sällanköpshandeln var det 31 bolag som ökade bruttoinvesteringarna jämfört med 2020.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev