Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Undersökning: Handeln splittrad inför Black Friday – färre och kortare kampanjer

Publicerad: 25 oktober 2021, 08:07

Makalös köpfest eller ett tillfälle att reflektera kring hållbar konsumtion. Black Friday fortsätter väcka känslor, men Markets årliga enkät tyder på minskad tro på shoppinghögtidens kraft att lyfta försäljningen i sällanköpshandeln.


Ämnen i artikeln:

Black FridaySällanköpshandelnKampanjer

Den 26 november i år infaller årets Black Friday. I Sverige slog fenomenet igenom på allvar år 2017, då det handlades för 5,3 miljarder kronor – en ökning 47 procent

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev