”Kedjorna har mycket att tjäna på att motivera sin personal till att ta kontakt”, säger Lina Schölin, vd på Better Business.
Stor lista – de får bäst betyg för kundmötet: ”Resultaten gör oss nyfikna”
Better Business CX Index har för tredje året undersökt kundmötet hos 100 av de största svenska kedjorna. Market kan presentera hela listan. ”Vi ser en röd tråd hos några av vinnarna”, säger Better Business vd Lina Schölin.
Läs om:
✓ Hela listan: 100 kedjor med kundernas betyg på de 50 bästa.
✓ Stora möjligheten många missar: ”Sker bara hälften av gångerna på initiativ av medarbetaren.”
✓ Hemligheterna bakom toppkedjornas framgång.
✓ Frågan 80 procent av butikerna glömmer bort att ställa.
Loke Westberg
För tredje året i rad rankar mystery shopping-företaget Better Business företagen med det bästa kundmötet i branschen.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.