Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Ny studie avslöjar nyckelfaktorerna för lönsam e-handel: ”Svaga resultat för de allra flesta”

Publicerad: 7 april 2022, 07:52

Foto: Getty

Ytterst få svenska e-handlare har lyckats skapa en position som gör att konsumenter är villiga att betala lite mer än i andra butiker. Det visar en ny studie från The North Alliance (NoA). ”Det blir för mycket fokus på volymdrivare och det är få företag som kan lyckas med det långsiktigt” säger John Karsberg, senior strateg på NoA Ignite. Här är alla viktiga slutsatser och siffror.


Ämnen i artikeln:

E-handelMarket Insights

För att bygga lönsam e-handel krävs betydligt mer än ett bra sortiment och ett fördelaktigt pris. Ett lönsamt digitalt varumärke inspirerar, hjälper konsumenten till hållbara val och ger social tillhörighet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

E-handelMarket Insights

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev