lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Frida Fors Wallsbeck, är Marketing Manager Nordics på mediebevakningsföretaget Meltwater.

Foto: Pressbild och Getty

Lista: Så presterar modejättarna i sociala medier – hajpade e-handlare får stryk av herrmodekedjan

Modejättarnas prestation i sociala medier skiljer sig stort. Det visar en kartläggning som insiktsbolaget Meltwater gjort på uppdrag av Market. Trenden visar dessutom ett sjunkande engagemang bland följarna. I en tid då experterna är eniga om vikten av att stärka varumärket är det en förlorad chans. ”Kan bolagen bara få upp engagemangsnivån några procent når det en väldigt stor skara – det är en outforskad guldgruva”, säger Frida Fors Wallsbeck på Meltwater. Se resultaten av kartläggningen här.

Publicerad: 11 maj 2023, 11:44

Annika Wilhelmson

annika.wilhelmson@bonniernews.se

Market kan med hjälp av insiktsbolaget Meltwater visa hur modejättarna presterar i sociala och traditionella medier. Undersökningen har avgränsats till tio av de omsättningsmässigt största aktörerna. Av dem är det

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsNa-kdLindexDressmannZalandoNellyZaraKappahlLager 157Sociala medier

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev