Frida Fors Wallsbeck, är Marketing Manager Nordics på mediebevakningsföretaget Meltwater.
Foto: Pressbild och Getty
Lista: Så presterar modejättarna i sociala medier – hajpade e-handlare får stryk av herrmodekedjan
Modejättarnas prestation i sociala medier skiljer sig stort. Det visar en kartläggning som insiktsbolaget Meltwater gjort på uppdrag av Market. Trenden visar dessutom ett sjunkande engagemang bland följarna. I en tid då experterna är eniga om vikten av att stärka varumärket är det en förlorad chans. ”Kan bolagen bara få upp engagemangsnivån några procent når det en väldigt stor skara – det är en outforskad guldgruva”, säger Frida Fors Wallsbeck på Meltwater. Se resultaten av kartläggningen här.
Annika Wilhelmson
Market kan med hjälp av insiktsbolaget Meltwater visa hur modejättarna presterar i sociala och traditionella medier. Undersökningen har avgränsats till tio av de omsättningsmässigt största aktörerna. Av dem är det
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.