Kartläggning
Lista med kundernas betyg: Här är varumärkena som har vässat prisvärdheten mest
Publicerad: 17 maj 2023, 12:09
Gulfem Toygars Amazon sticker ut positivt på flera fronter när Xtreme listar kundernas betyg på varumärkenas prisvärdhet.
Foto: Rebecka Rynefelt och Getty
Hushållens köpkraft urholkas och alla jagar det bästa priset – då är det viktigare än någonsin att inte få en dyrstämpel. Färsk data från Xtreme visar vilka i detaljhandeln som lyckats bäst med att vässa sin prisimage. Här är hela listan med de 54 butiksvarumärken som ökat – och tappat – mest i prisvärdhet det senaste året.
Den amerikanska e-handelsjätten Amazon har sakta men säkert erövrat en stor del av världen sedan bolaget grundades av Jeff Bezos 1994. Först slog de sig in i den amerikanska bokhandelsmarknaden
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.