Kartläggning
Lista bolag för bolag – så växer den stekheta outdoorhandeln: ”Otrolig injektion”
Publicerad: 17 augusti 2021, 13:47
Friluftsliv och outdoorkläder har blivit stekhett under pandemin. Markets karläggning över de största renodlade aktörerna visar att tillväxten drog iväg med över 30 procent under det senaste verksamhetsåret. ”Utvecklingen kommer att hålla i sig”, menar Jonas Arnberg, vd för HUI. Ladda hem siffrorna med utvecklingen för tolv bolag.
Vandringskängor, mössor och skaljackor. Streetsmart har blivit mer naturesmart när försäljningen av friluftskläder och tillbehör har exploderat det senaste året.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.