Kartläggning
Lista: Alla satsar på outlets – här är heta trendens vinnare och förlorare
Publicerad: 28 oktober 2021, 07:35
Foto: Kjell & Company
Åhléns, H&M, Järnia, Kjell & Company, Synsam… De senaste åren har en lång rad kedjor testat att vidga sina koncept med outletbutiker. ”Det finns en väldigt tydlig lågpristrend i samhället just nu”, säger Emma Hernell, vice vd för HUI. Men hur har det gått för lågprissatsningarna? Här listar Market vinnarna och förlorarna under outletboomen – och låter aktörerna själva kommentera utfallet.
Flera kedjor har testat att starta outlets kopplade till sina varumärken. För vissa har det fungerat bra och koncepten har utvecklats till en viktig del av affären. Några andra har
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.