Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Lista: Alla satsar på outlets – här är heta trendens vinnare och förlorare

Publicerad: 28 oktober 2021, 07:35

Foto: Kjell & Company

Åhléns, H&M, Järnia, Kjell & Company, Synsam… De senaste åren har en lång rad kedjor testat att vidga sina koncept med outletbutiker. ”Det finns en väldigt tydlig lågpristrend i samhället just nu”, säger Emma Hernell, vice vd för HUI. Men hur har det gått för lågprissatsningarna? Här listar Market vinnarna och förlorarna under outletboomen – och låter aktörerna själva kommentera utfallet.


Ämnen i artikeln:

OutletHUIStadiumÅhlénsH&M

Flera kedjor har testat att starta outlets kopplade till sina varumärken. För vissa har det fungerat bra och koncepten har utvecklats till en viktig del av affären. Några andra har

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

OutletHUIStadiumÅhlénsH&M

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev