torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Market kan i dag presentera listan över de 30 största reklamköparna i sällanköpshandeln. Maria Gustafsson, marknadschef på Elgiganten, Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer, och Silje Falk, marknadschef på Jula, kommenterar utvecklingen.

Foto: Jonas Olson, Getty, pressbilder

Lista – här är branschens tyngsta reklamköpare: ”Ett svårt år för många”

De största annonsörerna inom sällanköpshandeln ökade sina investeringar under 2022. Det visar Markets sammanställning av Kantar Sifos årssiffror. Här kan du läsa om:
✓ Hela listan: 30 största annonsörerna i sällanköpshandeln.
✓ Så mycket satsar de största på reklam.
✓ Bransch-vd:n om vanliga missen: ”Inte en optimal strategi”.
✓ Kaxiga utspelet: ”Ska vara top of mind”.

Publicerad: 9 mars 2023, 13:35

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se

Av de 30 största reklamköparna under 2022 var det 18 bolag som ökade sina bruttoinvesteringar jämfört med 2021.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsElgigantenJulaMioBauhaus

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev