Kartläggning
Kartläggning: De blev vinnare – när näthandeln tappade fart
Publicerad: 10 september 2021, 06:55
E-handeln rekryterar inte kunder i samma takt längre. Det har gynnat flera dagligvaruaktörer, enligt GFK:s kartläggning av hushållens inköp.
Foto: Pontus Edman
E-handelns tidigare enorma kundtillväxt bromsar in. Samtidigt minskar kundernas lojalitet till tjänsten. Här kan du se utvecklingen för inköpskanalerna och alla kedjor i dagligvaruhandeln.
GFK:s löpande kartläggning av svenskarnas inköp av dagligvaror avslöjar att online fortsatte att locka fler köpare maj-juli i år jämfört med motsvarande tre månader 2020.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.