Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Kartläggning: Brutal tillväxt men blodröda siffror – så går det för last mile-uppstickarna

Publicerad: 20 september 2022, 11:08

Market djupdyker i last mile och gårdagens storaffär mellan Instabox och Budbee. Kommentarer från Emma Hernell, vd för HUI, Markus Trautmann, kommunikationschef på Iboxen, Ali Ghoce, vd för Gordon Delivery, Moon-Suck Song, vd för Pangora, Ann Sonne, kommunikationsdirektör på Budbee och Julian Lee, vd för Airmee.

Foto: Andreas Dyrberg Skog, Getty och pressbilder


Budbee och Instabox bildar en leveransjätte som skapar en ny position på den haussade last mile-marknaden. Market har kartlagt boksluten för elva av de mest tongivande bolagen som tillsammans visar en våldsam tillväxt – men även stora förluster. ”Det är fortfarande en väldigt omogen marknad. En del kommer att gå under”, säger HUI:s vd Emma Hernell.


Ämnen i artikeln:

Market InsightsLeveranser

Pandemin innebar avsevärda lyft för last mile-bolagen. Markets kartläggning av de mest tongivande aktörernas senast tillgängliga bokslut (2021) visar att den sammanlagda omsättningen steg med över 200 procent till nära

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsLeveranser

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev