fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Ola Nevander: Kartläggning bolag för bolag: Här är detaljhandelns vinnare och förlorare 2022

Detaljhandeln har haft ett turbulent 2022. Market har låtit analytikern Ola Nevander granska 105 kvartalsrapporter från 35 rapporterande detaljhandelsföretag. Här kan vi visa, svart på vitt, vilka som varit 2022 års vinnare och förlorare. Läs om:
✓ Aktörerna med verklig tillväxt – och de som bara lyfts av förvärv.
✓ Siffrorna som avslöjar vilka som kämpar med marginalerna.
✓ Vilka som går mot strömmen – och lyfter både försäljning och lönsamhet trots krisen.
✓ Ladda ner filen: Nyckeltal Q1-Q3 för alla de 35 bolagen i kartläggningen.

Publicerad: 12 december 2022, 14:58

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Ola Nevander har för Markets räkning kartlagt utvecklingen Q1-Q3 för 35 detaljhandelsaktörer. Här är vinnarna och förlorarna hittills i år.


Ämnen i artikeln:

Market InsightsIcaH&MElonAxfoodBygghemmaZalandoXXLByggmaxSynsamEllosRevolution RaceRizzo Group

Detaljhandelskonjunkturen viker när hushållens köpkraft urholkas. Men vilka bolag har stått stadigt under 2022 och vilka kämpar i starkast motvind?

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev