Kartläggning
Kartläggning – seniorernas nya beteende får stor effekt: ”Vill handla som tidigare”
Publicerad: 12 november 2021, 08:08
Foto: Pontus Edman
E-handeln nådde fler hushåll också tredje kvartalet. Men ny data visar att lojaliteten sjunker. Här är alla siffrorna för säljkanalerna och aktörerna i dagligvaruhandeln.
Ämnen i artikeln:
AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlMat.seStora CoopTempoWillysGFK:s senaste mätning av hushållens inköp av dagligvaror visar att e-handelns kundstock växte med tre procent juli-september i år jämfört med motsvarande tremånadersperiod 2020.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.