Topdog, med vd Christian Rudolf, har kartlagt 150 svenska e-handelssajter på uppdrag av Market.
Foto: Getty och pressbild
Jättelista: Här är detaljhandelns SEO-raketer
Organisk synlighet är hårdvaluta. Och många av våra kända varumärken går hem hos Google. Det visar data från Topdog som har kartlagt SEO-utvecklingen för 150 av landets största e-handlare. Läs om:
✓ Hela listan som visar utvecklingen för 150 svenska retail-sajter.
✓ Jätten som skulle kunna dominera – om de ville: ”Ett domedagsvapen.”
✓ Dagligvaruaktörens häpnadsväckande trend: ”Gör fantastisk SEO.”
✓ Tunga siffrorna för Rizzo, Klockmäster och Teknikmagasinet.
Mikael Sydner
Market har, precis som i fjol, gett Topdog och Semrush i uppdrag att mäta utvecklingen av den organiska synligheten hos Google bland de 150 största e-handlarna.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.