onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Här är retailjättarnas planer för Black Friday: ”Det kommer vara mer kamp än vanligt”

Under hösten har retailexperter pratat om Black Friday som den sista sucken innan lågkonjunkturen slår till. Men vad säger handlarna – blir det vild reafest, eller inställda kampanjer? Market har pejlat läget med elva stora kedjor och e-handlare. Här berättar de hur, när och var de satsar på årets rea, omvärldsturbulensens påverkan och hur lagernivåerna ser ut.

Publicerad: 15 november 2022, 11:54

Ämnen i artikeln:

Market InsightsBlack FridayMioMQ MarqetNaturkompanietÅhlénsCerveraKappahlKjell & CompanyElgigantenAdlibrisBoozt

Rea en hel månad eller total bojkott? Market har undersökt hur elva stora handlare satsar på årets Black Friday.

Inflationstakten och de ökande kostnaderna för el och drivmedel har lett till en oro för att konsumenterna kommer att hålla hårt i plånboken i vinter. Experter har under hösten siat om extra stora Black Friday-reor när handelsföretag vill tömma lagren för att säkra likviditeten. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev