Kartläggning
Hållbarhet, vem bryr sig? – Unik studie visar kundernas verkliga drivkrafter
Publicerad: 21 december 2021, 08:49
Foto: Tom Fägrell
Hållbarhet betyder väldigt lite när konsumenten tar sina köpbeslut. Det visar mätningar från Xtreme Insight. ”Om konsumenten tog hållbarhet på fullt allvar skulle kedjor som Dollarstore inte ha någon marknad”, säger retailkonsulten Magnus Ohlsson. Här kan vi visa alla faktorer som avgör kundens köpbeslut – bransch för bransch.
Svenska konsumenter tycker att det blir allt viktigare med hållbara produkter inom handeln. Faktorer som ursprungsland, märkningar, utsläpp och arbetsförhållanden får också större betydelse.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.