måndag29 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Hållbarhet, vem bryr sig? – Unik studie visar kundernas verkliga drivkrafter

Publicerad: 21 december 2021, 08:49

Foto: Tom Fägrell

Hållbarhet betyder väldigt lite när konsumenten tar sina köpbeslut. Det visar mätningar från Xtreme Insight. ”Om konsumenten tog hållbarhet på fullt allvar skulle kedjor som Dollarstore inte ha någon marknad”, säger retailkonsulten Magnus Ohlsson. Här kan vi visa alla faktorer som avgör kundens köpbeslut – bransch för bransch.

Ämnen i artikeln:

KonsumentbeteendeBranschanalysMiljö

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


Svenska konsumenter tycker att det blir allt viktigare med hållbara produkter inom handeln. Faktorer som ursprungsland, märkningar, utsläpp och arbetsförhållanden får också större betydelse.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev