Market har kartlagt svenska influencers retailbolag. På listan finns bland andra Katrin Zytomierska, Rasmus Johansson, Matilda Djerf, Kenza Zouiten Subosic och Bianca Ingrosso. (Bilden är ett montage.)
Foto: Maximilian Borovic, Peter Trajkovski och pressbilder
Extrem tillväxt för influencer-elitens retailsatsningar – här är listan bolag för bolag
Många influencers är tätt affilierade med olika varumärken i form av reklamsamarbeten och annonser. De senaste åren har dock listan över influencers som satsar på egna varumärken i detaljhandeln vuxit – något som renderat både framgångssagor och plattfall. Se hela listan och läs om:
✓ Nyckeltal för 21 svenska influencers detaljhandelsbolag.
✓ Starka tillväxten – och lönsamheten.
✓ Bianca Ingrossos överlägsenhet i toppen.
✓ Kvartetten som delar samma plattform – och förlorar pengar.
✓ Matilda Djerf som utmanar bolagen i toppen efter rekordtillväxt.
✓ Populära funktionsdrycken som gör störst förlust av alla.
Loke Westberg
Att influencers gör samarbeten med olika typer av företag är inte ovanligt. Vad som blivit allt mer populärt är dock att dessa influencers väljer att starta egna bolag.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.