Market har låtit My Telescope kartlägga retur-googlandet bland de största svenska e-handlesföretagen.
Foto: Getty och Gustaf Olsson
E-handelsjättarna med flest retur-sökningar på Google: ”Måste man ha koll på”
De flesta företag vill ha hög synlighet med mycket sökningar på Google. Men hur smickrande är det att ligga högt på listan över sökningar med ordet ”retur” kopplat till sitt varumärke? Vi har kollat hur retur-googlandet ser ut bland landets tio största e-handlare. Tre aktörer sticker ut rejält. ”Det här är nyckeltal som man som e-handlare måste ha koll på”, säger Kristofer Dalin, analytiker på My Telescope.
Mikael Sydner
De största e-handlarna har av naturliga skäl ett stort antal sökningar på Google. Det finns en naturlig koppling mellan starka varumärken som också syns regelbundet i olika medier över tid.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.