Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

E-handeln lockar fler matkunder – trots lättade restriktioner

Publicerad: 2 december 2021, 06:10

Foto: Susan Berzelius

Restriktionerna har lättats men e-handeln lockar ändå fler hushåll. Tempo och Willys är två andra heta koncept i dagligvaruhandeln. Här kan de se utvecklingen för alla aktörer senaste tre månaderna.


Ämnen i artikeln:

AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlTempoWillys

Market kan i samarbete med undersökningsföretaget GFK berätta att e-handelns totala kundstock växte med ytterligare fem procent augusti-oktober i år jämfört med samma period 2020.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev