Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Designers sågar matkedjornas rabattskyltar – kunden vilseleds av färg och form

Designers sågar matkedjornas rabattskyltar – kunden vilseleds av färg och form

Vad tycker de som är experter på färg och form om marknadsföringsknepen i rabattdjungeln? Vi lät fyra kreatörer fälla dom över åtta skyltar från matkedjorna. ”Risken är att kommunikationen tar samma riktning som kvällstidningarnas rubriker”, säger My Dahlstrand, art director på Oh My.

Publicerad: 28 september 2022, 12:50

Ämnen i artikeln:

Market InsightsKampanjer

Foto: Peter Zelei Images

Som konsument på jakt efter ett riktigt bra klipp är det lätt att bli lurad, inte minst i matbutiken. Det kan Market Insights tillsammans med Resumé och Dagligvarunytt visa på

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev