Kartläggning
Designers sågar matkedjornas rabattskyltar – kunden vilseleds av färg och form
Designers sågar matkedjornas rabattskyltar – kunden vilseleds av färg och form
Vad tycker de som är experter på färg och form om marknadsföringsknepen i rabattdjungeln? Vi lät fyra kreatörer fälla dom över åtta skyltar från matkedjorna. ”Risken är att kommunikationen tar samma riktning som kvällstidningarnas rubriker”, säger My Dahlstrand, art director på Oh My.
Publicerad: 28 september 2022, 12:50
Foto: Peter Zelei Images
Som konsument på jakt efter ett riktigt bra klipp är det lätt att bli lurad, inte minst i matbutiken. Det kan Market Insights tillsammans med Resumé och Dagligvarunytt visa på
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.