Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Därför vinner Willys slaget om kunderna: ”Har gjort en enorm resa”

Willys har senaste åren skakat om dagligvaruhandeln. Försäljningen lyfter. Liksom lönsamheten. Men vad gör Willys så bra? Vad får Ica-handlare att ropa efter ett eget lågpriskoncept? Och hur vinner man matchen lokalt?
Fyra branschexperter, en handlare inom samma koncern och en konkurrent på Ica ger svaren. Läs om:
✓ Därför växer Willys så mycket.
✓ De ”råare” butikerna.
✓ Lönsamma satsningen på EMV.
✓ Prisgapet till Ica Maxi.
✓ Framgången hos de mest prismedvetna.
✓ Hemköp-profilens hyllning.
✓ Ica Maxi-handlarens segerrecept.

Publicerad: 20 oktober 2021, 13:06

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Market och systertidningen Dagligvarunytt har granskat Axfoods kvartalsrapporter sedan 1 januari 2016 och bland annat kartlagt dotterbolaget Willys försäljning, tillväxttakt, ekonomiskt utfall och hur nätverket av butiker har förändrats

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

WillysDagligvaror

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev