Granskning
Sprickan mellan handlarna – om krisstämplade Klarna: ”Det är oroande”
Publicerad: 14 september 2022, 12:21
Det stormar rejält kring Klarna. Betaljätten har redovisat förluster i miljardklassen de senaste kvartalen och rubrikerna i affärspressen har varit svarta.
Men hur påverkas deras kunder – e-handlarna – av turbulensen och hur kommunicerar Klarna med dem?
Market har kontaktat ett 60-tal retailers och e-handlare. Svaren antyder att frågan är känslig – och att handlarna är mycket splittrade i bilden av Klarna. ”Vi har inte hört något från dem och har hela tiden haft svårt att nå dem vid försök till kommunikation”, säger en toppchef som vill vara anonym.
Här är handlarnas bild av det krisstämplade Klarna.
I slutet på augusti redovisade Klarna en rörelseförlust på nästan 6,2 miljarder kronor för första halvåret.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.