Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Urstark trend för klockkedjan: Lyfter med nya koncept – trots krisåret

Publicerad: 6 maj 2022, 10:00

Peter Simonsson, vd för Stjärnurmakarna, berättar för Market om kedjans femårsplan och nya konceptsatsningar.

Efter att ha tagit sig genom en pandemi som slog hårt mot urhandeln står Stjärnurmakarna redo för förändring. Nyligen meddelade bolaget att de säljer sin försäkringsverksamhet för att fokusera fullt ut på retail. Här berättar vd Peter Simonsson om:
✓ Försäljningsraset för urhandeln under pandemin...
✓ ...och så klarade sig Stjärnurmakarna genom den.
✓ Kedjans femårsplan – och de nya koncepten: ”Räknar med att det ska fortsätta växa”.
✓ Hur B2B-satsningen drog upp koncernens siffror.
✓ Starka starten på 2022.
✓ Försäljningen av försäkringsverksamheten – nu satsar Stjärnurmakarna fullt ut på retail.


Ämnen i artikeln:

AccessoarerButikskonceptMarket Insights

Enligt siffror från SCB minskade försäljningen i uraffärer varje månad från mars 2020 till och med februari 2021. Som störst var tappet i april 2020 då försäljningen minskade med över

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev