måndag29 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Sofia Larsen är ny vd för Svensk Handel.

Foto: Julia Forsberg

Sofia Larsen rustar för kamp: ”Om vi ska ha en livskraftig handel måste det till riktigt bra förutsättningar”

Rekordhög inflation, leveransstörningar och krig i Europa – samtidigt som många företag kämpar med sviterna efter coronapanmdein. Orosmolnen blir allt fler för detaljhandeln. I det läget tillträder Sofia Larsen som ny vd för Svensk Handel. Och hon räknar med att få kämpa. ”Vi behöver vara skarpa och sträva efter att bli fler medlemmar.” I en stor intervju med Market berättar hon om sina fyra hjärtefrågor som ska lyfta handeln, hur Svensk Handel ska växa som organisation och sina egna shoppingvanor.

Publicerad: 23 maj 2022, 08:32

Julia Forsberg

julia.forsberg@bonniernews.se

När Market träffar Sofia Larsen på Svensk Handels kontor i centrala Stockholm har det knappt hunnit gå tre veckor sedan hon tillträdde som vd för organisationen. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsSvensk HandelLedarskap

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev