Sofia Larsen är ny vd för Svensk Handel.
Foto: Julia Forsberg
Sofia Larsen rustar för kamp: ”Om vi ska ha en livskraftig handel måste det till riktigt bra förutsättningar”
Rekordhög inflation, leveransstörningar och krig i Europa – samtidigt som många företag kämpar med sviterna efter coronapanmdein. Orosmolnen blir allt fler för detaljhandeln. I det läget tillträder Sofia Larsen som ny vd för Svensk Handel. Och hon räknar med att få kämpa. ”Vi behöver vara skarpa och sträva efter att bli fler medlemmar.” I en stor intervju med Market berättar hon om sina fyra hjärtefrågor som ska lyfta handeln, hur Svensk Handel ska växa som organisation och sina egna shoppingvanor.
Julia Forsberg
När Market träffar Sofia Larsen på Svensk Handels kontor i centrala Stockholm har det knappt hunnit gå tre veckor sedan hon tillträdde som vd för organisationen.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.