Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Skokedjan som går mot strömmen – och kan gynnas ytterligare av stundande lågkonjunkturen

Publicerad: 5 oktober 2022, 11:28

Deichmanns vd Thomas Christensen firar 15 år i Sverige – och att bolaget tar mark på skomarknaden.

Foto: Pressbild

När skobranschen backar går tyska kedjan Deichmann framåt. Förra året hämtade de pandemitappet och presenterade svarta siffror för första gången sedan 2015. Och när detaljhandeln nu blöder hoppas vd:n Thomas Christensen på nya konkurrensfördelar.

Ämnen i artikeln:

Market InsightsDeichmannSkor

Annika Wilhelmson

annika.wilhelmson@bonniernews.se


Att skohandeln backar på bred front oroar inte vd:n Thomas Christensen. Tyska kedjan Deichmann som han är Sverigechef för visade förra året äntligen svarta siffror – för första gången sedan

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev