torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Johan Ljung leder Motonets intåg i Sverige – och det är en omfattande operation. Foto: Pressbild och Getty

Så ska Johan Ljung göra Finlands sak till vår: ”Vi har inte bråttom att kasta ut varuhus”

Motonet tänker inte erövra Sverige på en vecka. I stället finns en långsiktig plan för hur man ska vinna svenskarnas hjärtan. Ett viktigt första steg blir varuhuset i Sundsvall som öppnar hösten 2023.
– Rent generellt så är vi nobodies i Sverige, säger vd Johan Ljung.
Här berättar han mer om:
✓ Varför intåget sker norrifrån.
✓ Nästa steg på resan.
✓ Den felaktiga bilden av Motonet i Sverige.
✓ Varumärkesbyggandet.
✓ Det stora intresset från fastighetsägarna.

Publicerad: 6 december 2022, 09:06

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se

Nej, Motonet är inget finskt Jula. Det går inte heller att sätta likhetstecken mellan dem och Biltema, eller Mekonomen för den delen.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsVaruhus

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev