Pär Svärdson betonar hur viktigt det är att fortsätta växa – och målet är att bli störst. ”Annars är allt det samma och då handlar det mest om att ta hand om något”, säger han.
Så ska Apotea bli störst: ”Mål ska väl vara tuffa...”
Apotea omsätter drygt fem miljarder kronor på rullande tolv månader. Det är bra mycket mer än vad grundaren Pär Svärdson själv vågade tro för tio år sedan. Men apoteksjätten är inte ens halvvägs. Målet är fortfarande att bli landets största apotek. ”Jag har svårt att se att jag är i ett företag som inte växer”, säger Pär Svärdson i en stor intervju. Här berättar han om:
✓ Vad som oroade honom i starten.
✓ Investeringsbeslutet som togs via Youtube.
✓ Utmaningen med att bli stor.
✓ Hur den framtida tillväxten ser ut.
✓ Att bli erbjuden jobb.
Mikael Sydner
För cirka tolv år sedan, hösten 2011, tog Pär Svärdson över den lilla nätbutiken Familjeapoteket. Det såg inte ut som en bra affär. Bolaget omsatte cirka elva miljoner kronor och
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.