Rizzo har haft en tung utveckling senaste åren. Vänder kurvan upp nu? ”Ett fantastiskt bolag som med rätt förutsättningar kan bli ’great’”, säger vd Helena Morland.
Rizzo-vd:n ska knäppa tvivlarna på näsan: ”Jag tror sjukt mycket på det här bolaget”
Rekonstruktion, halverad omsättning, vd-avhopp, en ständig jakt på pengar och hot om likvidation. Det har inte saknats drama kring Rizzo de senaste åren. Men efter all turbulens står kedjan kvar – med en spirande framtidstro. ”Jag har inte ångrat en sekund att jag tog jobbet”, säger vd Helena Morland. För Market berättar hon om:
✓ Rizzos väg framåt som väskmärke.
✓ Vad som är viktigast just nu.
✓ Om bolagets nybyggaranda.
✓ Hur hon vill leda verksamheten.
Mikael Sydner
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.