tisdag26 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Rizzo har haft en tung utveckling senaste åren. Vänder kurvan upp nu? ”Ett fantastiskt bolag som med rätt förutsättningar kan bli ’great’”, säger vd Helena Morland.

Rizzo-vd:n ska knäppa tvivlarna på näsan: ”Jag tror sjukt mycket på det här bolaget”

Rekonstruktion, halverad omsättning, vd-avhopp, en ständig jakt på pengar och hot om likvidation. Det har inte saknats drama kring Rizzo de senaste åren. Men efter all turbulens står kedjan kvar – med en spirande framtidstro. ”Jag har inte ångrat en sekund att jag tog jobbet”, säger vd Helena Morland. För Market berättar hon om:
✓ Rizzos väg framåt som väskmärke.
✓ Vad som är viktigast just nu.
✓ Om bolagets nybyggaranda.
✓ Hur hon vill leda verksamheten.

Publicerad: 4 september 2023, 07:58

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se

LÄS OCKSÅ: Patrik Stoopendahl: Ett avgörande ord – som visar att Rizzo förstår kunden

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsRizzo GroupLedarskap

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev