Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Retailpodden: Vad krävs för att leverera ett kundmöte i världsklass?

Publicerad: 18 mars 2020, 11:47

Foto: Gustaf Olsson

Varje år lanserar Daymaker ett index över hur bra eller dåligt kundbemötandet är inom svensk retail. I veckans avsnitt av Retailpodden berättar vd Lota Eriksson mer om deras arbete med att hjälpa företag att förbättra kundbemötandet.


Veckans avsnitt  av Reailpodden spelades in i samband med Daymakers frukostmöte tidigare i år, där de presenterade sitt index.

Jon Lööf agerade moderator och fick efter mötet även en intervju med Lotta Eriksson, vd på Daymaker.

Har det skett några förändringar sedan indexets start för elva år sedan?  Vad är det absolut viktigaste att tänka på i mötet med kunden? Vad är nyckeln till framgång för Synsam och Rituals som toppade årets index? och frågan som många ställer sig; Hur lyckas jag med konststycket att få lojala kunder? Det är några av de frågor som  de diskuterar.

Ni får även höra instick av Martin Daniels, chief innovation officer på Synsam och Eduard van Santen, managing director på Rituals i Norden, de kedjor som toppade årets index.

Här delar de med sig av sina framgångsrecept men även några lärdomar som de fått med sig genom åren.

Ett fullspäckat som dessutom är Jon Lööfs sista. Gate 46, som var med och grundade podden, kommer ta över stafettpinnen helt och driva den vidare.

Här kan du lyssna på veckans avsnitt av Retailpodden!

Missat tidigare avsnitt – lyssna här:

 Avsnitt 1: Jenny Winbom – Vem är rädd för Amazon?
 Avsnitt 2: Cate Trotter – Vad händer i retail?
Avsnitt 3: Henrik Hansen – Expandera din e-handel utomlands
Avsnitt 4: Sofia Valentin – Varför handlar ingen längre?
Avsnitt 5: Johan Lind - Kundresan digitaliserad
Avsnitt 6: Fredrik Häggblom - Vad går fel i kundmötet?
Avsnitt 7: Arne Andersson - E-handeln har så mycket kvar att göra! 
Avsnitt 8: Anton Granlund - Energi är den nya handelsvaran!
Avsnitt 9: Rickard Lyko –Våga för att lyckas!
■ Avsnitt 10: Josephine Schagerström - Tmall är enklare än du tror!
■ Avsnitt 11: Henrik Troselius - Kraften finns i teamet!

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev